بهترین جاذبه ­های گردشگری و تاریخی امارات متحده عربی




اگرچه کشور امارات متحده عربی در سال 1971 میلادی بنیاد نهاده شده است و بیشتر به سبب آسمان­خراش­هایش شناخته می­شود، اما در این کشور کوچک خاورمیانه تاریخ و میراث گران­بهایی نهفته است. تمام کسانی که به دنبال زیبایی­های جاذبه ­های تاریخی هستند حتما باید یک بار به امارات متحده عربی سفر کنند تا با بازدید از مناطق تاریخی آن درک بهتری از فرهنگ امارات و سبک زندگی مردم آن پیش از شکل­گیری کشور امارات و ساختمان­های عظیم و مجلل آن کسب کنند.
قلعه ال فهیدی
قلعه ال فهیدی که امروزه با نام موزه دبی شناخته می­شود در سال 1787 میلادی در منطقه قدیمی شهر دبی ساخته شده است. این محل قبلا محل اقامت حاکم دبی و همچنین یک استحکامات نظامی بوده است. ساختمان این قلعه به قدری مستحکم است که در تمام این سال­ها کاربری­های دیگری برای نگهداری سلاح و حتی زندان نیز داشته است. امروزه، این محل به یکی از محبوب­ترین موزه­های این شهر تبدیل شده است. گردشگران در هنگام بازدید از این جاذبه گردشگری می­توانند با قدم زدن در آن یک تجربه شگرف از مشاهده دبی قدیمی را کسب کنند که شامل فرهنگ بدوی این شهر و همچنین اطلاعاتی در مورد آنچه که به ساخت دبی کنونی انجامید می­شود.

جزیره ال حمرا
برای کسانی که هم تاریخ و هم آدرنالین ناشی از هیجان را دوست دارند جزیره الحمرا یک مقصد گردشگری خیره کننده و جذاب است. این دهکده بیشتر با عنوان شهر ارواح شناخته می­شود چرا که افسانه­هایی وجود دارد که این شهر توسط موجوداتی خیالی به نام جن اشغال شده است. برخی گمانه­­زنی­های تاریخی قدمت این منطقه را تا قرن 14 میلادی تخمین زده­اند. به هرحال، امروزه کسانی که از راس الخیمه بازدید می­کنند می­توانند به راحتی به شهر ارواح بروند و به بازدید از جاذبه­های گردشگری این محل تاریخی بپردازند؛ جاذبه­هایی که بخش اعظم آن ویران شده است. با این حال مطمئن باشید چشم­اندازهایی که ویرانه­های این منطقه تاریخی به شما ارایه می­دهند شما را از این تور گردشگری پشیمان نخواهند کرد.

میراث دهکده حتا
این روستای کوچک بین 2 تا 3 هزار سال قدمت دارد و یک مکان ایده­ال برای کسانی است که برای کامل کردن تورگردشگری خود به امارات متحده عربی به دنبال جاذبه ­های گردشگری تاریخی می­گردند. دهکده تاریخی حتا پس از بازسازی در سال 2001 میلادی به روی گردشگران گشوده شد و به آنان اجازه داده شد تا به ساختمان­های قدیمی، دو دژ نظامی و قلعه این جاذبه گردشگری وارد شوند. برای کسانی که در تور گردشگری خود به دنبال فهمیدن پیشینه تاریخی امارات هستند بازدید از این منطقه تاریخی و میراث آن یک تفریح هیجان انگیز است.

مسجد البدیه
مسجد البدیه قدیمی­ترین مسجد باقی­مانده در کشور امارات متحده عربی است که در امیرنشین فجیره واقع شده است. به نظر می­رسد که قدمت تاریخی این مسجد به قرن پانزدهم میلادی می­رسد. آنچه که در مورد این مسجد خودنمایی می­کند آن است که کاملا از مسجدهای مدرن و معاصر امارات متفاوت است و همین نکته آن را به یکی از جابذه­های گردشگری امیرنشین فجیره تبدیل کرده است. سادکی و کوچکی این مسجد به گونه­ای است که بازدیدکنندگانی را که در تورگردشگری خود قبلا به مسجد شیخ زیاد در شهر ابوظبی سر زده­اند را بهت­زده می­کند. وقتی در تور گردشگری خود به مسجد البدیه می­رسید مطمئن باشید با تجربه­ای متفاوت در مشاهده یک جاذبه تاریخی این کشور حاشیه خلیخ فارس کسب خواهید کرد.

البستاکیا
بستاکیا یا آنگونه که شهروندان امارات متحده آن را می­خوانند البستاکیا، محلی قدیمی در شهر دبی است که مهم­ترین موزه­های تاریخی کشور امارات متحده عربی رادر خود جای داده است. این منطقه قدیم­ترین ناحیه سکونت­گاهی در شهر دبی است که پیشینه آن به قرن نوزدهم میلادی باز می­گردد. ساختمان­ های این ناحیه از سنگ، گل رس و تنه درختان نخل ساخته شده است که در میان آن­ها برج­های بادگیر ساختمان­ ها به خودنمایی می­پردازد. این جاذبه گردشگری برای بازدیدکنندگان همانند سفر در ماشین زمان است؛ سفر به گذشته سنتی و تاریخی دبی و امارات متحده عربی. این جاذبه گردشگری پلی است میان امارات مدرن با آن ساختمان­های بلند و سر به فلک کشیده و سنت­های بومی مردم این منطقه و ساختمان­ هایی که از دل طبیعت سر برآورده­اند. پس در تور دبی بازدید از این محل تاریخی را هرگز فراموش نکنید.


Komentar

Posting Komentar

Postingan populer dari blog ini

بهترین رستورانهای شهر بانکوک

بهترین رستورانهای کوش آداسی