بهترین رستورانها برای غذای گرجی در تفلیس




تعداد زیادی رستوران در شهر تفلیس وجود دارند که غذاهای سنتی را سرو میکنند، اما اگر به دنبال گذراندن یک شب خاص در تور گرجستان هستید، انتخاب مشکل است. ما به شما بهترین مکانهای تجربه غذای گرجی در تفلیس را در زیر معرفی کرده ایم.

رستوران PASANAURI
این رستوران یکی از بهترین مکانها برای خوردن خینکالی (دامپلینگ گوشت گرجی) است. رستوران دارای دو شعبه است که شعبه Maidan آن 24 ساعته باز است. فضای داخلی رستوران با میزهای چوبی روستیک دکور شده و تصاویر سیاه و سفید از تفلیس قدیم بر روی دیوار خودنمایی میکند.

SHAVI LOMI

شاوی لومی یکی از اولین رستورانهایی است که با سبکی مدرن در شهر تفلیس غذای سنتی سرو میکند. این مکان دلپذیر با ظروف سرو غذای سبک وینتج، فرشهای قدیمی و قاشق و چنگالهایی که مردم گرجستان قرنها در منزل خود استفاده میکنند، آراسته شده است. اگر دنبال بهترین غذای این رستوران هستید، Gobi  سفارش دهید، بشقابی بزرگ با انواع pkhali، mchadi  (نان ذرت) گرجی، ترشی و پنیر.

AMRA

آمرا، رستورانی دلپذیر در شهر تفلیس با انواع غذاهای آبخازی است، از جمله خاچاپوری محلی به نام achma که چیزی شبیه به لازانیا پنیر است. اگر قبلاً در تور لحظه آخری تفلیس خینکالی و خاچاپوری را امتحان کرده اید، میتوانید دیگر انواع خوراک آبخازی که به ندرت در پایتخت پیدا میشود را در این رستوران تجربه کنید.

MAPSHALIA

ماپشالیا الماس مخفی تفلیس است که در آن میتوانید انواع غذاهای خوشمزه و خانگی را بخورید. این رستوران معمولاً پر است و از مهمترین غذاهای آن میتوان به elarji (نوعی غذا با ذرت پنیری)، ostri (خوراک گوشت) یا kupati (سوسیس گرجی) اشاره کرد.

رستوران TSISKVILI
یکی دیگر از مشهورترین رستورانها برای تجربه غذای گرجی که دور از مرکز شهر واقع شده و نمایشهای سنتی نیز در آن برگزار میشود. منو بسیار متنوع بوده و شامل برخی غذاهای اروپایی و وجترین نیز هست.

ZAKHAR ZAKHARICH
خینکالی اصل از گوشت بره تهیه میشود و به ندرت میتوان جایی را در تور ارزان تفلیس پیدا کرد که خینکاری اصیل طبخ کند، اما این رستوران یکی از تنها موارد سرو این غذا به صورت اصیل است. علاوه بر این خمیر این غذا در این رستوران بصورت دستی تهیه میشود که آن را بسیار منحصر به فردتر میکند.

SAKHACHAPURE #1
اگر میخواهید انواع متفاوت خاچاپوری را امتحان کنید، حتماً سری به این رستوران بزنید. قیمت غذاهای آن با توجه به حجم خوراک بسیار معقول و البته خوش طعم است. غذاهای دیگر مانند پیتزا، سوپ، سالاد و انواع دسر نیز در منو وجود دارند.

DADIANI
رستوران دادیانی یکی دیگر از بهترین مکانها برای غذاهای گرجی و به ویژه مگرلی است، این رستوران فضای بزرگ و منوی متنوع و در عین حال نسبتاً گران قیمتی دارد، ولی تجربه بسیار ارزشمندی به شمار میرود و ارزش امتحان کردن را دارد. از مشهورترین غذاهای آن میتوان به elarji  و gebjalia  (پنیرکاتیج و سبزیجات رول شده) اشاره کرد.

BARBARESTAN

یکی دیگر از مشهورترین رستورانهای شهر که تقریباً هر روز تمام میزهای آن از قبل رزرو میشوند. چه چیز باعث مشهور شدن این رستوران شده؟ این رستوران توسط یک خانواده که 10 فرزند دارند اداره میشود که دستور پخت غذاهای آن مربوط به یک کتاب آشپزی مشهور در قرن نوزدهم است. به فضای خانواده دوست این رستوران سر بزنید و تجربه دلنشینی را داشته باشید.

SALOBIE BIA

لوبیو یا خوراک لوبیای سیاه یکی دیگر از محبوب ترین غذاهای گرجی است که این رستوران این خوراک را همراه با نان mchadi و سبزیجات مزه دار شده سرو میکند.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

بهترین رستورانهای شهر بانکوک

بهترین رستورانهای کوش آداسی

بهترین جاذبه ­های گردشگری و تاریخی امارات متحده عربی